Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Kontrolki: ABS, ESP i Hamulec ręczny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Kontrolki: ABS, ESP i Hamulec ręczny

    Witam. Wszystkich od jakiegoś czasu mam problem ze swoją Octavią O2 FL - jak jest zimno to odpala za 4,5 razem (czasem pomaga dodanie gazu). Dodatkowo od jakiegoś czasu pojawił mi się Check Engine (błąd sondy lambda - brak napięcia czy jakoś tak, konkretną wartość podam jak będe w domu). Dodatkowo od pewnego czasu w silniku słyszę jakieś syczenie jakby turbina (co w przypadku 1,6 bse jest małoprawdopodobne żeby pracowała ). Czy powyższe przypadłości mogą mieć wpływ na problemy z odpalaniem (wymieniłem już cewkę, świece, przewody) dodam tylko, że auto ma zrobione 210 000 na gazie.

  • #2
    [O2] Kontrolki: ABS, ESP i Hamulec ręczny

    Witam,
    Wiem, że temat był poruszany na forum ale mój problem jest odrobinę inny. Mianowicie w aucie w czasie jazdy nagle zaświeciły się:
    - kontrolka ABS,
    - kontrolka ESP,
    - kontrolka Hamulca ręcznego (pulsuje).
    Oczywiście pierwsze co zrobiłem to podłączyłem VCDS i o to co mi się pokazało:
    Przed kasowaniem błędów:
    Kod:
    Address 03: ABS Brakes (-----)       Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
       Part No SW: 1K0 907 379 AE    HW: 1K0 907 379 AE
       Component: ESP MK60EC1   H35 0104  
       Revision: 00H35001    
       Coding: 113B401C092300FC881102EA901C00426D00
       Shop #: WSC 73430 790 00000
       VCID: 75E1075FDC34EDB6B75-8020
    
    2 Faults Found:
    01276 - ABS Hydraulic Pump (V64) 
                014 - Defective - Intermittent
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 00101110
                        Fault Priority: 2
                        Fault Frequency: 4
                        Reset counter: 115
                        Mileage: 163887 km
                        Time Indication: 0
    
                 Freeze Frame:
                        Count: 7
                        Count: 0
                        Count: 4608
                        Count: 104
                        Count: 50194
                        Count: 1
                        Count: 0
                        Count: 0
    
    01130 - ABS Operation 
                008 - Implausible Signal
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 01101000
                        Fault Priority: 1
                        Fault Frequency: 1
                        Reset counter: 0
                        Mileage: 163887 km
                        Time Indication: 0
    
                 Freeze Frame:
                        Count: 7
                        Count: 0
                        Count: 12288
                        Count: 100
                        Count: 42240
                        Count: 61696
                        Count: 0
                        Count: 0
    Ponowne skanowanie po usunięciu błędów:
    Kod:
    Address 03: ABS Brakes (-----)       Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
       Part No SW: 1K0 907 379 AE    HW: 1K0 907 379 AE
       Component: ESP MK60EC1   H35 0104  
       Revision: 00H35001    
       Coding: 113B401C092300FC881102EA901C00426D00
       Shop #: WSC 73430 790 00000
       VCID: 75E1075FDC34EDB6B75-8020
    
    1 Fault Found:
    01130 - ABS Operation 
                008 - Implausible Signal
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 01101000
                        Fault Priority: 1
                        Fault Frequency: 1
                        Reset counter: 0
                        Mileage: 164552 km
                        Time Indication: 0
    
                 Freeze Frame:
                        Count: 7
                        Count: 2
                        Count: 12288
                        Count: 100
                        Count: 43264
                        Count: 54017
                        Count: 0
                        Count: 0
    Pomyślałem, że może nastąpił jakiś wstrząs podczas jazdy i jest to usterka chwilowa więc spróbowałem skasować błędy. Niestety o ile błąd 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64) daje się skasować, to błąd 01130 - ABS Operation kasuje się, ale po kilku sekundach z deski rozdzielczej dochodzi pisk i błąd znów się pojawia. Po przejechaniu kilku metrów błąd 01276 również powraca.

    Sprawdziłem bezpiecznik z lewej strony deski rozdzielczej i jedna nóżka była jakby lekko zabrudzona, lecz bezpiecznik nie był spalony.

    Następnie sprawdziłem bezpieczniki pod maską i również wydają się być dobre.

    Kolejnym krokiem było odpięcie wtyczki i wyczyszczenie, lecz to też niestety nie przyniosło efektu.

    Czy są jeszcze jakieś czynności które mogę przeprowadzić sam w garażu? Czy już tylko jakiś serwis...

    Komentarz


    • #3
      a to nie będzie czasami błąd od czujnika abs przy kołach ?

      [ Dodano: Wto 06 Sty, 15 09:19 ]
      01130 - Ross-Tech Wiki

      Komentarz


      • #4
        Od czujników miałem kilka przypadków i jasno wtedy pisze, które koło i czujnik. Nie wiem czy to coś pomoże, ale przejechałem się z podłączonym VCDS i sprawdziłem czy na wszystkich koła pokazuje taka samą prędkość. Jest identyczna, więc pierścienie też chyba ok....

        Komentarz


        • #5
          ten moduł J104 to przy pompie jest ?
          bo niby jego wina albo kabelków do niego

          Komentarz


          • #6
            No to jest tak przy pompie, ale czyściłem wtyczkę i gniazdo. Nie mam już pomysłów...

            Komentarz


            • #7
              no a kabelek w drugą stronę ?
              może coś wszamało na obiad :?:

              Komentarz


              • #8
                W drugą stronę kabelek chowa się w grodzi, masakra jakaś. Chyba sam z tym sobie nie poradzę... Miałem nadzieje, że bezpiecznik padł.

                A ma ktoś może schemat wtyczki do tego sterownika J104?

                Komentarz


                • #9
                  mihau89, poszukam

                  rocznik ?

                  Komentarz


                  • #10
                    Rocznik 2008, dziękuje za schemat wysłany na PW. Sprawdziłem wszystko co się dało i decyzja zapadła -> pompa poszła do regeneracji elektroniki. Prawdopodobnie padł sterownik.

                    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc!

                    Komentarz


                    • #11
                      Kolega w Eosie z taką samą pompą też miał problemy, jednak że inne były błędy, z napięciem jak pamiętam, regeneracja nic nie dała, wymieniliśmy po przepychankach z mechanikiem(twierdził że można tylko z takim numerem jak ETKA mówi wsadzić) na nowszą AJ, sam zakodowałem bo mechanik nie umiał i wszystko chodzi jak fabryka.
                      http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                      Trochę plików do VCDS, zapraszam

                      Komentarz


                      • #12
                        witam
                        podepnę sie pod temat
                        auto O2fl 2009 1.9tdi mint
                        mam pompę 1K0907379AD i wyrzuca nastepujące błędy

                        Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 1K0-907-379-60EC1F.clb
                        Oznaczenie elementu: 1K0 907 379 AD HW: 1K0 907 379 AD
                        Komponent i/lub wersja: ESP MK60EC1 H35 0104
                        Kodowanie: 113B201C092300FD880F04E8902200413000
                        Kod serwisu: WSC 02288 099 09999
                        VCID: 74EC6B1CD77062B835D
                        4 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

                        01486 - Uaktywniony test funkcjonowania systemu
                        000 - -
                        Ramka zamrożona:
                        Stan błędu: 01100000
                        Priorytet błędu: 2
                        Częstość błędu: 1
                        Link błędów: 7
                        Przebieg: 99720 km
                        Wskaźnik czasu: 0

                        Ramka zamrożona:
                        Zliczanie: 7
                        Zliczanie: 0
                        Zliczanie: 12288
                        Zliczanie: 320
                        Zliczanie: 40960
                        Zliczanie: 0
                        Zliczanie: 0
                        Zliczanie: 0

                        00003 - Sterownik
                        005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja
                        Ramka zamrożona:
                        Stan błędu: 01100101
                        Priorytet błędu: 1
                        Częstość błędu: 1
                        Link błędów: 7
                        Przebieg: 99720 km
                        Wskaźnik czasu: 0

                        Ramka zamrożona:
                        Zliczanie: 7
                        Zliczanie: 0
                        Zliczanie: 12288
                        Zliczanie: 143
                        Zliczanie: 40960
                        Zliczanie: 0
                        Zliczanie: 0
                        Zliczanie: 0

                        01130 - Praca ABS
                        008 - Niezrozumiały sygnał
                        Ramka zamrożona:
                        Stan błędu: 01101000
                        Priorytet błędu: 1
                        Częstość błędu: 1
                        Link błędów: 0
                        Przebieg: 99720 km
                        Wskaźnik czasu: 0

                        Ramka zamrożona:
                        Zliczanie: 7
                        Zliczanie: 0
                        Zliczanie: 12288
                        Zliczanie: 126
                        Zliczanie: 40960
                        Zliczanie: 0
                        Zliczanie: 0
                        Zliczanie: 0

                        01276 - Pompa hydrauliczna ABS (V64)
                        014 - wadliwy
                        Ramka zamrożona:
                        Stan błędu: 01101110
                        Priorytet błędu: 2
                        Częstość błędu: 1
                        Link błędów: 7
                        Przebieg: 99720 km
                        Wskaźnik czasu: 0
                        Data: 2127.14.29
                        Czas: 03:36:25

                        Ramka zamrożona:
                        Zliczanie: 16391
                        Zliczanie: 0
                        Zliczanie: 12800
                        Zliczanie: 104
                        Zliczanie: 50960
                        Zliczanie: 1
                        Zliczanie: 0
                        Zliczanie: 3072
                        mechanik twierdzi, że raczej pompa do wymiany
                        może wiecie jaką inna pompę można wrzucić zamiast tej z końcówka AD bo jest tylko 2 na allegro i każda po 1 kzl

                        pozdrawiam
                        Jest O2Fl CFHC, Passat B6 1.9tdi BLS
                        Była O2FL BXE, Audi A2 1.4TDI,
                        Była O2 BXE
                        Była O1 1.8T + automat

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X